Samlevnad

I det här inlägget kommer jag att upprepa saker jag tidigare skrivit, fast jag kommer att skriva mer detaljerat.
Jag har förut inte skrivit allting jag tänkt på angående ett ämne jag skrivit om, eftersom att jag inte sett det som det viktigaste att skriva. Nu känner jag att dessa extra tankebanor behövs för att ni ska förstå hur jag tänker, att de är viktigare än vad jag förut trodde.

1

För ett par (eller några, jag vet inte) månader sedan så hade det gått rätt så länge sedan jag hade haft sex, i och med att jag hade gjort slut med min flickvän.
Sedan så hade jag ett par one-night-stands, kan man säga, med människor jag kände olika mycket. Jag märkte dock att sexet inte gav mig så mycket. Passionen var långt ifrån den jag hade haft under sex med mycket känslor inblandade, vilket försämrade kvalitén.
För mig så är själva samlaget inte det viktigaste under sex, jag älskar delarna innan och efter, det mysiga. Jag tror att dom stunderna är väldigt viktiga för att skapa ett sådant sorts band som ett tillgivet par har.

Alltså bryr jag mig inte så mycket om sex. Om en väldigt snygg tjej skulle stöta på mig som att sökte sex så hade jag ärligt talat inte varit särskilt intresserad. Vad jag söker är en person att ha en seriös relation med. Mina krav är rätt höga så jag förväntar mig ingenting inom i alla fall det närmsta året, eller till och med de närmsta åren. Jag vill vänta på rätt person, för om jag lyckas hitta en som jag verkligen kan tycka om och älska, så tror jag att det är värt det.

2

Det finns tre huvudegenskaper som jag söker hos en flickvän.

Den första är intelligens. Jag har mycket kvar att lära mig, och diskussioner är utmärkt till det. Jag vill att hon och jag ska kunna ha intressanta diskussioner där hon har mycket att ge. Jag vill även att hon ska kunna förstå sig på mina skämt, eller mer seriösa påståenden. Alltså måste hon ha ett rätt starkt analytiskt sinne.
Allmänt så skulle detta få mig att trivas mycket bättre med en person väldigt länge.

Den andra egenskapen är sympati. Och nu menar jag inte sympati som nästan alla människor besitter, utan faktiskt att hon kan sympatisera med personen som ofta ses som "the bad guy", vilket också kräver ett analytiskt sinne.
Jag vill att hon ska ha insett hur värt det är att behandla människor med snällhet och respekt.

Den tredje egenskapen är känsla. Jag vill att hon ska vara väldigt känslomässig, kunna tillsammans med mig njuta av konst i en massa olika former. En vacker himmel, en riktigt bra låt osv.
http://www.snopes.com/music/artists/bell.asp
Att hitta konst i vardagen är väldigt viktigt för mig, när jag går från bussen hem så kan jag tycka att ett träd är vackert och begrunda det ett tag tills jag känner mig nöjd. Jag vill att min framtida flickvän ska dela min passion för konst.

Nu går jag lite off topic. Jag älskar naturlig skönhet, alltså sådant som människor inte skapat, det är en sådan ren skönhet, en skönhet utan motiv, som är så perfekt gjord, i alla detaljer.
Dock så tycker jag verkligen om konst gjord av människor också, men det är lite olika saker.

Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0