Ung och dum, eller?

Idag på bussen frågade en svart man om han kunde låna hundra kronor, han sa att han var hungrig. Han lovade att han skulle träffa mig på stan imorgon klockan fyra. Jag vet inte om jag gjorde ett dumt val eller inte som gav honom pengarna. Jag tänkte att antingen så träffas vi imorgon, (jag har åkt i samma buss som honom rätt många gånger), eller så lurade han mig.
Jag vet inte om jag ångrar det, om jag inte får pengarna tillbaka så känns det som att han ändå uppenbarligen behöver dom mer som går så långt för att få dom. Jag får allt se imorgon helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Isak

Håller mig ifrån att slänga ur mig ett rasistiskt skämt.



Jag kan gott säga att jag hade gjort samma sak om jag hade haft pengar på mig.

Jag menar, vad han än behövde pengarna till så blev han ju förmodligen glad för dom.

2010-01-12 @ 22:18:53
URL: http://p1sse.blogg.se/
Postat av: Adrian

Isak: Efter att jag tänkt över vad han sagt blev det senare uppenbart att han inte skulle träffa mig igen så jag kom inte till platsen där vi skulle träffas.

2010-01-14 @ 09:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0