.

Ur universums synpunkt så är mitt liv nästintill betydelselöst. Eller egentligen helt betydelselöst. Det spelar ingen roll hur universum ser ut.
Från min synvinkel så är mitt liv det enda som betyder någonting. Alla jag bryr mig om, bryr jag mig om för min egen skull.
Alltså är mina egna känslor det viktigaste.
Det enda som är viktigt är att maximera lycka.
För mig så maximerar jag lycka genom att bry mig om andra. Att hjälpa människor skapar en win-win situation. Båda tjänar lycka på det.

Om en person tänker att dennes liv har mer sorg än lycka så kan man tänka att det vore rätt att ta livet av sig.

Jag håller dock inte med. Det ultimata är att försöka ändra på det i så fall. Att försöka göra sitt liv värt att kämpa för. Hur jobbigt det än är ibland, så är det omoraliskt mot en själv att ta självmord.

Kommentarer
Postat av: Isak

Yes.

2010-01-02 @ 17:23:43
URL: http://p1sse.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alla tjänar på att hjälpa andra

2010-01-06 @ 21:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0