Moralkärring



På sista tiden så har jag märkt hur mycket det är kring detta fenomen, alltså moralkärringar.
Uttrycket tyder på att moral vore dåligt på något sätt, vilket bara är omoget och dumt.

Jag själv tar gärna an mig förolämpningen "moralkärring" eller "moralpolis".
Det finns en hel del i ungdomskulturen (jag hoppas att det stannar där) som handlar om att det är coolt att vara elak och dryg osv, att man inte är rolig om man gör bra saker.

Jag erkänner att jag gör dumma och roliga saker då och då, men jag bryr mig iaf. (Nej, det är inte coolt att inte bry sig)

Nu fick jag skriva av mig, hehe.



Kommentarer
Postat av: joacim

vadfan menar du med det där? fattade inget

2009-10-15 @ 08:00:53
Postat av: Adrian

joacim: Förklara gärna lite mer om vad du inte förstod, jag vet inte vad jag ska förklara riktigt.

2009-10-15 @ 17:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0