Hat



Hat är ett bagage, som allt för många bär omkring på.
Vi hittar någon att skylla allting på, allt lidande vi ser.
Jag ser tonåringar runt mig som skriker åt varandra, hatar på varandra, och till och med tar till våld för någon slags bekräftelse.

Det är enkelt att fokusera på små saker, att inte orka se den större bilden, men ärligt talat, vem lurar vi? Den finns där.
Det finns ett djupare sätt att se på saker, att istället för att bråka, lösa bråken och göra gott.
Om vi bara tog ett djupt andetag när vi stötte på ett problem och tänkte ”Vad som än händer, så är det okej” så skulle vi kunna lösa saker på mycket bättre sätt.

Varför är det så att en person går in med motivet att såra en annan? Hämnd? Det är en väldigt dålig lösning.
När jag frågar folk som försöker att såra någon den här frågan så får jag aldrig något bra svar.
Mest så verkar det som att personen inte orkar bete sig till sitt optimala.
Det här är väldigt synd, och jag skulle önska att folk allmänt försökte göra världen till en bättre plats, istället för en sämre, ingen tjänar på det.

”A Rattlesnake, if Cornered will become so angry it will bite itself. That is exactly what the harboring of hate and resentment against others is - a biting of oneself. We think we are harming others in holding these spites and hates, but the deeper harm is to ourselves.” ~E. Stanley Jones

Livet är för kort för att vi ska gå omkring och hata varandra, för er egen skull, gör något bättre med er tid.

Kommentarer
Postat av: Anonym

word man, word!

2009-08-25 @ 22:14:04
Postat av: A

bra sagt

2009-08-29 @ 19:44:38
Postat av: Elina

Overcome anger by loving-

kindness, evil by good.

2009-08-30 @ 15:33:04
Postat av: Anonym

har du röka?

2009-09-02 @ 06:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0