Nattens infall

Jag fick just en tanke jag haft ett tag i ord, och tycker verkligen att det stämmer:
En sak som folk förstår fel med poesi är att bara för att det är svårt att lista ut vad poeten menar, så blir inte budskapet djupare.
Om någonting så är det en negativ sak, enligt mig iaf.

Det blir ofta en tävling om att vara smart, folk erkänner inte att dom inte förstår vad någonting betyder för att inte vilja verka dumma, vilket är synd.

Haha, det är verkligen roligt. En av mina vänner Benjamin gick med i en grupp om poesi på Apberget och skrev en massa meningslösa dikter med "fina" ord. "Morgondagg" osv.
Han hade ingen poäng alls, utan bara tyckte att det var roligt.
Han fick väldigt mycket bra kritik, rätt pinsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0